Priser
Alla priser visas inklusive moms. Vi reserverar oss för pris– och valutaförändringar samt kraftiga råvaruprishöjningar som ligger utanför vår kontroll. Momsen redovisas separat på fakturan. Reservation för ev tryckfel och eventuell slutförsäljning.

Betalningsvillkor

Förskottsbetalning
swish 123 218 32 83
Förskottsbetalningar görs till Trimgrossisten AB på Swedbank i Hovmantorp konto nummer 81695 9034789165
via Internetbank, fysiskt på svensk kassaservice,  på din bank eller till bankgiro 5008-1850.
Betalar du från ett icke-svenskt land är IBAN SE5080000816959034789165 och BIC/Swiftadress SWEDSESS.
Märk inbetalningen med ditt för och efternamn så skickar vi dina produkter så fort pengarna kommit in på kontot.
Normalt så tar detta 1-3 dagar i Sverige och 2-5 dagar om du beställer från övriga Europa.


Frakter och fraktkostnader
För leveranser utanför Sverige behöver vi en företagsadress att skicka godset till.
Leverans sker i de flesta fall med Schenker till er. Önskas annat transportsätt betalas mellanskillnaden av kunden. 
Vid export av varor gäller särskilda villkor. Kontakta LMP för information.
Eventuell lossning ombesörjs av kund.
Restorder
Vi förbehåller oss rätten att restnotera eller annullera beställningar på varor som är slut i lager eller om vi inte kan få tag på produkten genom våra ordinarie leverantörer. Restorder under 100:– expedieras dock ej. Givetvis skickas restorder utan frakt och expeditionsavgift.

Garanti
Garanti 1 år från inköpsdatum med undantag för slitdelar. Garantin omfattar reparation av fabrikationsfel och materialfel vid normal användning. Kopia på fakturan skall bifogas vid garantianspråk.
När det gäller elektronik och värmare omfattar bara garantin själva enheten. Kablage, tändstift och kopplingar omfattas inte av garantin. Vitlackade produkter är inte så tåliga mot slitage så om ni vill vara säkra på att hålla produkten lika fin år efter år så välj den i eloxerat utförande.

Transportskador
Kontrollera alltid godset med chauffören så kolliantalet stämmer och att det inte är synliga skador på godset. Upptäcker du en skada anmäl det 
direkt till chauffören, som skall notera det på fraktsedeln innan du skriver på. Tag sedan kontakt med transportbolaget och LMP så vi kan lösa det på ett smidigt sätt. Skadat gods ska anmälas till transportbolaget inom 7 dagar.

Returer
OBS Ej returer på beställningsvaror som djupriggar, autopiloter, elektronik och Ursuit. Varan skall skickas oskadad i originalförpackningen till oss inom 14 dagar. Pengarna betals tillbaka inom 30 dagar från det vi mottagit varan. Vi tar ut en avgift på 10% eller minst 500kr av ordervärdet. Kunden betalar returfrakten. Vi löser inte ut försändelser belagda med lösen eller mottagarfrakt. Returrätten gäller ej för mått– och specialbeställda produkter.

Outlösta paket/varor
Om du inte löser ut de varor du beställt kommer vi att debitera dig 300:–  för frakter och hantering.

Reklamation
Reklamationer gäller bara produkter köpta direkt av LMP ej genom ÅF.
Reklamation ska alltid anmälas per telefon till oss.
Reklamerade varor skall skickas tillbaka i rengjort och oskadat skick. LMP ersätter ej kostnader för reparation av annan verkstad, resekostnader och dylikt.


Priser i: